Ahad, 26 Oktober 2014

PISANG GORENG CHEESE VS JERUK MANGGA ASAM BOI

Hai semua...

Hari ni hajat untuk buat pisang goreng cheese dan jeruk mangga asam boy terlaksana...

Pagi-pagi lagi aku dan suami tersayang ke Pasar Payang untuk mencari pisang nangka dan buah mangga..
Dapat lah 2kilo setiap satu...hihi.

Jeruk mangga asam boy aku sediakan pada sebelah tengahari di bantu oleh anak buah aku Aza..
Dalam masa tak sampai sejam dah siap..
So letak dalam peti ais dulu..dah sebati masam manis dia baru kita makan...

Sebelah petang pulak baru aku sediakan goreng pisang cheese di bantu oleh adik aku.. Zue...
Kerja-kerja membancuh tepung tak menjadi masalah sebab dah biasa bancuh sebelum ni..
Senang jer pun..goreng macam biasa je.. lepas tu baru tabur cheese dan coklat urai..

Kebetulan kat rumah ramai adik beradik dan anak sedara yang datang..
Apalagi..masing2 teruja nak mencuba keenakkan goreng pisang cheese yang menjadi sebutan ramai...
Sekejap jer 2 pinggan dah habis..
Sedap dan rasa kelainan sebab cheese jer pun..hihi...

Ok..jom layan gambar2 kat bawah...
Jika nak resepi..boleh lihat pada entry aku sebelum ni okay..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan